• Lorem ipsum

5 Tips tegen groeipijn

18 Dec 2020
door Groeipijnspecialist.nl

5 Tips tegen groeipijn

Door de meerderheid van de mensen wordt groeipijn omschreven als een irritante, vervelende en zeurende pijn. Die pijn dagelijks ervaren dat wil niemand. Om het leven van mensen met groeipijn dragelijker te maken bespreken wij in deze blog een aantal tips. Probeer zeker elke tip uit om zo te kijken wel het beste werkt voor jou.

Tip 1 tegen groeipijn: forceer jezelf niet

Het is belangrijk om jezelf niet te forceren, want je wil niet over je eigen pijngrens heen gaan. Groeipijnen worden vaak als heftig ervaren en met het overschrijden, maak je het veelal alleen maar erger. Verder kan jezelf forceren ook leiden tot minder plezier  en meer pijn. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als het gaat om het uitoefenen van een sport.

Sporten moet een leuke activiteit blijven, ook met groeipijn . Luister dus goed naar je lichaam en onderschat groeipijn niet!

Tip 2 tegen groeipijn: maak het bespreekbaar

Praten over iets persoonlijks is nooit makkelijk, maar het is goed als de mensen die om je geven weten hoe jij je voelt en wat jij doormaakt. Niet iedereen weet misschien wat groeipijn is en door het te bespreken kunnen ze rekening houden met jouw situatie. Maak het dus bespreekbaar met de mensen die voor jou belangrijk zijn. Het iedereen in één keer vertellen is niet nodig, dit kan ook gedaan worden in stapjes als je er moeite mee hebt. Begin bijvoorbeeld met je ouders, je coach en je leraar. Een tijdje later kan je het ook aan vrienden, klasgenoten en teamgenoten vertellen. Van je gevoelens opkroppen wordt namelijk niemand beter.

Tip 3 tegen groeipijn: probeer je spieren langer te maken

Veelal als je last hebt van groeipijn gaat dit gepaard met slapeloze nachten. Groeipijn komt namelijk vaak in de avond voor, omdat botten dan het snelst groeien. Door deze snelle groei komen de spieren op spanning te staan, wat voor een vervelende pijn kan zorgen bij de aanhechtingen.

Om deze oorzaak aan te pakken, kun je manieren proberen om je spieren langer te maken. Door bijvoorbeeld je spieren te rekken met rekoefeningen kan het zijn dat de pijn minder vaak terugkomt. Doe altijd een korte warming-up voor het rekken en forceer je lichaam niet. Weet je niet goed hoe je moet rekken? Vraag dit dan aan je trainer, je coach of je ouders of aan iemand anders die er verstand van heeft.

Tip 4 tegen groeipijn: wrijven over de spieren

Wrijven over je spieren is niet de remedie tegen groeipijn, wel kan het verlichting bieden waardoor je de pijn als minder heftig ervaart. Door het wrijven op de plek waar je last hebt wordt het een beetje warm en verloopt de doorbloeding beter door de spieren. Mocht je het moeilijk vinden om dit zelf te doen, dan biedt een fysiotherapeut wellicht uitkomst.

Tip 5 tegen groeipijn: probeer Oscon softgels

Het Oscon voedingssupplement is samengesteld uit natuurlijke producten die een positieve bijdrage kunnen leveren bij de verlichting van de groeipijn klachten. De supplementen zijn wereldwijd bekend onder mensen met groeipijn, vooral in landen als de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Oscon softgels kunnen verlichting bieden bij groeipijn, maar ook bij Osgood-Schlatter of de Ziekte van Sever.

We hopen je dat je met deze 5 tips op weg bent naar een spoedig herstel. Voor meer informatie over groeipijn kun je verder lezen in onze blog.

Meer artikelen:

- Groeipijn bij kinderen

- Groeipijn knie

- Middel tegen groeipijn

- Groeipijn bij volwassenen

- Alle artikelen over groeipijn

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »