• Lorem ipsum

5 Tips bij Osgood-Schlatter

18 Dec 2020
door Groeipijnspecialist.nl

Het is natuurlijk erg vervelend als jij of (één van) je kinderen last heeft van Osgood-Schlatter. Als een ervaren fysiotherapeut, dokter of andere professional de diagnose ‘Ziekte van Osgood-Schlatter’ gegeven heeft, is het belangrijk om hier verstandig mee om te gaan. In combinatie met de diagnose komt vaak het advies om rust te nemen. We snappen dat dit advies erg frustrerend kan zijn en hebben daarom een aantal tips verzameld die allen het proberen waard zijn!

Tip 1: Waak voor overbelasting

Wanneer het Osgood-Schlatter officieel is vastgesteld, is het belangrijk om goed naar je lichaam te blijven luisteren. Té veel inspanning is voor geen enkel lichaam goed. Leer goed naar je eigen lichaam te luisteren en genoeg is ook echt genoeg.

Tip 2: Zorg goed voor jezelf na de inspanning

Onze tweede tip bij Osgood-Schlatter is dat het verstandig is om na inspanningen zoals hardlopen, voetballen of andere sporten, voor een goed herstel te zorgen. Als de bult onder je knie opzwelt, kan je deze koelen met ijs. Let hierbij wel op de je altijd een doek tussen het ijs en de huid houdt. Naast het koelen met ijs, adviseren we om na iedere inspanning óók een cooling-down te doen. Een cooling-down wordt vaak vergeten, maar is net zoals een warming-up erg belangrijk voor het herstel van de spieren.

Tip 3: Maak je hamstring langer bij Osgood-Schlatter

Op het moment dat je ervoor zorgt dat je hamstrings langer worden, zal je merken dat dit iets van verlichting zou kunnen geven. Het verlengen van je hamstrings zorgt er namelijk voor dat er minder aan je onderbeen getrokken wordt. Wij hebben een aantal tips op een rijtje gezet om je hamstrings te rekken:

  • Zorg ervoor dat je goed bent opgewarmd als je begint met het rekken.
  • Rek je hamstrings altijd met een rechte rug.
  • Kies voor statisch rekken, zorg ervoor dat er niet te veel vering is.
  • Herhaal het rekken van de hamstring twee maal per dag.

Naast het rekken van je hamstring zijn er nog veel andere oefeningen die je kunt doen om de spieren rondom de knieschijf te versterken.

Tip 4: Probeer het voedingssupplement Oscon bij Osgood-Schlatter

Naast het goed voor de spieren zorgen en het rekken van de hamstring, kun je het voedingssupplement Oscon proberen. Wereldwijd zijn er al duizenden mensen geholpen door dit product. Door de samenstelling met natuurlijke producten is dit risicoloos en kan het bijdragen aan verlichting tijdens deze vervelende kwaal. Het voedingssupplement bestaat al sinds 1981 en komt oorspronkelijk uit de Verenigde Staten. Het komt in een verpakking van 60 softgels die tweemaal daags bij het ontbijt (1 stuks) en bij het diner (1 stuks) ingenomen moeten worden. We hebben dit product als distributeur naar Nederland weten te halen en kunnen in de Benelux leveren in maximaal 3 werkdagen. De verzending naar Nederland en België is gratis.

Tip 5: Wees voorzichtig met opereren bij Osgood-Schlatter

Voordat je überhaupt een operatie overweegt, adviseren we iedereen om eerst de vier bovenstaande stappen te proberen. Wanneer je last van Osgood-Schlatter klachten is het belangrijk om goed naar je eigen lichaam te blijven luisteren en te doen waarvan jij denkt dat dat het beste is. Wij adviseren naar aanleiding van de ervaringen en verhalen om ons heen. De komende tijd gaan we steeds door met het verzamelen van reviews over Oscon Softgels om te laten zien dat wij niet de enige zijn die dit adviseren.

Veel succes toegewenst bij het herstellen!

Meer artikelen over Osgood-Schlatter zijn hier te lezen.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »